Cheltuială de 3.000.000 de lei a statului român, pentru ce vrea să dea acești bani. ”Trebuie să știm foarte clar”
Statul român vrea să cheltuie 3.000.000 de lei ca să afle motivele pentru care turiștii străini evită să își petreacă timpul în România. Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Radu Oprea, a explicat de ce este nevoie de o astfel de investiție.
Ministrul Turismului, despre cheltuiala de 3 milioane de lei
Mai exact, dintre cei 3 milioane de lei, statul român vrea să cheltuie peste 1,7 ca să afle ce părere au turiștii străini despre locurile din România și 1,3 milioane de lei pentru un portal Romania Travel.
”Azi, cifrele nu sunt deloc în favoarea noastră. Sunt foarte puțini turiști din străinătate. Lucrurile trebuie făcute profesionist, de cei care se pricep și au studii. Sondajul e o parte a strategiei naționale care a fost pusă în transparență, suntem în dezbatere publică.
Săptămâna viitoare ne întâlnim cu Consiliul de brand și Consiliul consultativ pentru turism cu toate asociațiile patronale, doresc ca membrii lor să vină cu contribuții, ca să avem o strategie care să fie susținută de industria HORECA, în folosul turiștilor.
Avem Travel România bugetat la începutul anului, a durat foarte mult – poate a fost și o lipsă de asumare unor decizii în minister – rămâne timp extraordinar de scurt pentru implementarea acestui site care trebuie să fie cel puțin în engleză și germană cu traducători autorizați și pe program de inteligență artificială în toate celelalte alte limbi străine de circulație internațională.
Dacă vrem să facem un lucru bun, da, anumite lucruri pot costa mai mult. E vorba de raport preț-calitate, ce dorim și ce oferim.”, a spus ministrul.
Zonele turistice vizate
Radu Oprea a adăugat că sunt vizate toate zonele turistice de interes din România: Delta Dunării, munte, litoral, turism cultural, turism viticol și rute montane. Conform ministrului, turiștii străini au nevoie de un site pe care să le fie prezentate în limbile lor informații despre România.
Oficialul a precizat că în prezent există un singur site în limba engleză și că tocmai faptul că nu au fost făcute cheltuieli sau că au fost făcute cheltuieli insuficiente a dus la această situație în care străinii nu aleg România pentru a-și petrece timpul liber.
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a punctat că este necesar să fie determinate zonele cu potențiali turiști și ce așteptări au aceștia. Întrebat despre situația infrastructurii ce reprezintă o piedică pentru turiști în a ajunge în anumite zone ale țării, oficialul a răspuns:
”E o chestiune pe care nu noi o putem rezolva. Eu mă refer acum la ce face Ministerul Turismului, care trebuie să știe cum să ajungă la turistul cu cel mai mare potențial de a ajunge în România și care să înnopteze mai mult de 2,2 nopți. Dacă nu ajungem la acei turiști, să știm ce știu și vor să vadă în România nu vom putea avea niciodată o strategie.”